Er du også lei av den svarte skjermen i gangen, resepsjonen eller møterommet? Les om hvordan Merete Vårvik Matre fikk liv i skjermene i det pulserende og kreative arbeidsmiljøet hos AutoStore.
Begrensninger i en hektisk hverdag
– Vi hadde først en tanke om at en løsning for infoskjermer var noe vi skulle ordne selv - vi er jo tross alt en innovativ tech-bedrift, smiler Merete.
– Men med det tempoet som er hos oss, innså vi til slutt at det ikke ble noe annet enn svarte skjermer av det, sier hun og spør retorisk:
– Hvem har ikke nok med sitt i en hektisk jobb-hverdag?
Det var da hun kom til å tenke på Infoskjermen.
Kan brukes av hvem som helst!
Merete kjente til Infoskjermen fra før, og visste at hos oss har brukervennlighet alltid har vært høyeste prioritet og kjennemerke.
– Jeg skjønte fort at det var dette vi trengte, sier hun.
– Med Infoskjermen fikk vi en fiks ferdig løsning som var lett å bruke for hvem som helst. Det gjorde at mye mer surret og gikk av seg selv, og plutselig ble det liv i skjermene på en helt annen måte enn før.
Verdens-suksess fra en vestlandsfjord
Merete tar varmt og hjertelig imot oss en kjølig vår-morgen i Nedre Vats. I denne vesle bygda innerst i en vakker vestlandsfjord, ligger hovedkontoret til AutoStore.
Her startet det som i dag er et solid, internasjonalt teknologi-selskap med en lager-løsning som er etterspurt verden over.
Infoskjermer i stilige lokaler
Merete tar oss med gjennom de stilige kontorlokalene. Hun viser oss infoskjermene som er plassert på strategiske steder, både i resepsjon, sosiale soner og kontorområder.
Vi får også bli med over i den store demonstrasjonshallen, der en infoskjerm lyser mot oss i det trivelige oppholds-sonen ved inngangen.
Kompakt, robotstyrt lagring
Lengre inne i hallen suser roboter rundt på toppen av et fascinerende test- og demo-anlegg. Under seg har de et kompakt lager, basert på kuber. Robotene sørger for at kubene med de mest etterspurte varene alltid er lettest tilgjengelig, og Merete viser oss hvordan de også henter fram rett vare til rett tid.
Dette effektive, robotstyrte lagersystemet er AutoStore sitt flaggskip - og en global suksess! Selskapet har opplevd en enorm vekst, og har i skrivende stund over 900 ansatte i avdelinger i 15 land. De har også ansatte som jobber remote fra ytterligere tre land der de ikke har egen avdeling enda.
Enkelt intranett med Infoskjermen
– Vi er jo blitt store, så en felles kanal for informasjon er noe som er med på å binde oss sammen, sier Merete.
Hun ser på Infoskjermen som et helt enkelt intranett der det er lett å dele aktuell personal-info.
– I tillegg bruker vi Infoskjermen som en kanal for intern-markedsføring. Det er blitt viktigere og viktigere for oss med den veksten vi har opplevd de siste årene, understreker hun.
Samarbeid om innholdet
Da hun åpnet kontoen hos Infoskjermen, var hun snar med å legge til flere brukere.
– Jeg visste at vi måtte være flere om det hvis det skulle bli noe fart i dette.
Og i følge Merete, kommer nye brukere i gang på et blunk. Hun mener det er det som er nøkkelen til at Infoskjermen fungerer så godt for dem.
– Det beste med Infoskjermen er at du ikke trenger en bachelor i programmering for å poste en nyhet. Hvem som helst får det til. Det har fått liv i skjermene våre, sier hun fornøyd.
Prøv Infoskjermen
Har du også noen skjermer du ville hatt liv i?
Prøv oss gratis i 30 dager! Det er en fin mulighet til å finne ut om dette er noe for deg. Det er helt uforpliktende, og du får tilgang til all funksjonalitet med en gang.
Og psst: Har du ingen skjermer enda, men ønsker deg en infoskjerm-løsning?
Prøv Infoskjermen likevel - du kan finne ut av mye ved å teste løsningen vår på din egen PC.
Lærerike og inspirerende kundehistorier
Til slutt vil vi i Infoskjermen si tusen takk for oss på AutoStore. Det er alltid inspirerende og motiverende, både å få møte kundene våre, se hva de driver med, og få å innblikk i hvordan Infoskjermen brukes rundt omkring!