I den lyse og romslige foajeen er det fyr i peisen, og overalt er det gjort små, omtenksomme grep for å myke opp og skape en trivelig og lun atmosfære. Samtidig lyser det rent, ryddig og oversiktlig av det topp moderne Revmatismesykehuset i Haugesund. Se hvordan de bruker Infoskjermen aktivt som informasjonskanal til både pasienter og ansatte, og samtidig som et virkemiddel til å holde den ryddige og oversiktlige linja!
Infoskjermene gir svar på spørsmål
Ved Revmatismesykehuset finner du infoskjermer både i foajeen, restauranten og i noen av avdelingene.
Egil Moldskred, IT-ansvarlig ved sykehuset, har planer om flere, for det kommer stadig ønsker om tilgang til tjenesten fra ansatte som enda ikke har en infoskjerm på sin avdeling. De ser blant annet at bruk av Infoskjermen som informasjonskanal gir vesentlig færre spørsmål.
– Nå er det ikke det at vi ikke vil svare på spørsmål, sier Egil blidt og overbevisende. Men det er utvilsomt en fordel for både de ansatte og pasientene med lett tilgjengelig informasjon.
– Det gjelder særlig de vanligste spørsmålene, det som mange lurer på når de kommer hit. At dette besvares enkelt med et blikk på en infoskjerm, opplever vi som et gode for alle parter, utdyper konstituert kontorleder Åse Helene Tvedt, og nevner for eksempel spørsmål om parkering.
Enkelt å differensiere informasjonen
Egil forklarer at de differensierer informasjonen som vises på hver enkelt skjerm. I avdelingen for rehabilitering, der pasientene som oftest er innlagt for en periode på noen uker, er det for eksempel en fin mulighet å kunne legge ut dagsprogram.
– Når pasienter kommer til et rehabiliterings-opphold, oppfordrer vi dem alltid til å følge med på infoskjermene, sier han.
På den måten får pasientene fortløpende del i informasjon om noen av mulighetene oppholdet gir, med turer, kurs, og trenings-opplegg.
– For ikke å glemme menyen i restauranten i toppetasjen, legger han til med et smil.
Det mest populære oppslaget?
Ja, for her i gården er det ikke snakk om kantine eller kafé. Revmatismesykehuset har rett og slett etablert sin egen Restaurant Utsikten i byggets 7. etasje, med glassvegger og panoramautsikt mot byen, Karmsundet og havet i vest. 🤩
Den besøkes flittig av både pasienter, gjester og ansatte, og dagens meny er et viktig og populært oppslag på alle husets infoskjermer. – Kanskje det mest populære? gjetter Egil.
Meny-oppslaget styres fra topp-etasjen, av kjøkkensjef Gro Håland og noen av kollegaene hennes i restauranten. – Det er ikke vanskelig i det hele tatt, sier hun, og forteller at om hun skulle komme til å glemme å publisere dagens meny, blir den fort etterspurt. 😃
En enkel og svært stabil løsning
– Det er enkelt å forholde seg til Infoskjermen, bekrefter Egil. Han viser til at de er mange brukere av denne løsningen på sykehuset, og aldri er det noen som lurer på noe.
– Jeg bare gir dem en kort innføring ved oppstart, og så fungerer det, sier han fornøyd.
Han legger til at han opplever Infoskjermen som et skikkelig stødig system.
– Som IT-ansvarlig arbeider jeg med mye forskjellig programvare. Infoskjermen er veldig stabil! Det er aldri noe tull. Ikke noe nedetid. Det bare kjører og går!
Bidrar til en ryddig linje
Og så er det én ting til han liker svært godt med Infoskjermen: Å slippe alle lappene. 😅
– Vi trenger ikke lenger å fylle vegger og tavler med mer eller mindre utdaterte papir-oppslag, og pasientene våre kan gå herifra med færre informasjonsskriv i hendene enn før, mener han.
Han forteller at de oppfordrer aktivt til å bruke Infoskjermen i stedet for papir. Og resultatet? 👉 For oss som kommer på besøk ser det ut til å være både ryddige vegger og informasjon som når fram! Inspirerende! 🤩
Prøv Infoskjermen
Ble du også inspirert? Kanskje oppdaget du en ny måte å bruke Infoskjermen på? Eller kanskje du fikk lyst å prøve Infoskjermen for din organisasjon?
Du er alltid velkommen til å teste løsningen vår. Du kan selv opprette en gratis og uforpliktedne prøve-konto her, eller du kan ta kontakt med oss direkte hvis du har spørsmål eller ønsker råd! 😊
Lærerike og inspirerende kundehistorier
Vi i Infoskjermen vil si tusen takk for oss på Revmatismesykehuset. 🙏😊 Det betyr mye for oss å få innblikk i hvordan kundene våre bruker Infoskjermen. Det er sånt som vi lærer og blir motivert av! ✨
Kanskje du også sitter på erfaringer med Infoskjermen som du gjerne vil dele med oss? I så fall hører vi mer enn gjerne fra deg! 😊