På Hotel Scandic Maritim har de funnet mange ulike bruksområder for infoskjermene sine. Hotellet ligger idyllisk til i Haugesund, helt i sjøkanten ved Smedasundet, med fri utsikt til et sjarmerende, maritimt miljø. Ved hotellinngangen på kaien står en robust og stilig skjermsøyle fra Assist og ønsker velkommen, viser menyen på hotellets restaurant og sørger for annen relevant informasjon til gjestene.
Enkelt og tidsbesparende
– Vi er veldig fornøyde med tjenesten fra Infoskjermen, sier Aslak Askeland, Food & Beverage Director ved hotellet. Han trekker særlig frem at alt er så enkelt og forståelig: – Her er det ingenting komplisert å sette seg inn i, mener han. På Scandic Maritim er det han som drifter alle skjermene. – Det er så lett å poste og legge ut nye oppslag, sier han, og argumenterer for at han faktisk sparer tid med Infoskjermen, både i forhold til andre løsninger han har prøvd, men også sammenlignet med mer «analog» informasjon som plakater og slikt.
Tidsstyring sikrer oppdatert informasjon
Han er også veldig begeistret for Infoskjermens tidsstyringsfunksjon. – Den bruker jeg utrolig mye, forteller han. Når han legger inn noe nytt, velger han alltid både start- og slutt-tidspunkt for oppslagene. – Det er fort gjort, sikrer at oppslagene kommer ut til riktig tid og at det aldri er utgått informasjon på skjermene våre, konkluderer han.
Aktiv bruk av infoskjermer under arrangement
Scandic Maritim tilbyr gode fasiliteter for kurs, møter, konferanser, show og event, og i det stilige vrimlearealet utenfor hotellets konsert- og konferansesal bruker de infoskjermen aktivt under store arrangement:
– I det gjestene ankommer kjører vi all slags praktisk informasjon om biletter og slikt over skjermene. Vi bruker også anledningen til å minne om at det ikke er lov å fotografere med blitz ved forestillinger eller konserter. Når det er tid for mat, kommer middags-menyen opp, og etter hvert som måltidet nærmer seg slutten vises informasjon om kaker og desserter. I det siste har vi selvsagt også brukt skjermene til å minne om smittevern, forklarer Aslak. På denne måten bruker hotellet infoskjermene aktivt til beste for gjestene sine under hele arrangementet, og det har vist seg å være en utrolig effektiv måte å nå ut på, i følge ham.
Infoskjermen viser tid og vei
Også i selve resepsjonen er en infoskjerm sentralt plassert. På denne skjermen kjøres oversikt over måltider, møter, arrangement og konferanser, slik at det er lett å finne frem. Her henter Infoskjermen automatisk ut data fra hotellets møtekalender, og på denne måten er skjermen alltid oppdatert uten ekstra arbeid for noen.
– Å kunne vise møtekalenderen slik gir gjestene god oversikt, mener Aslak.
Nye bruksmåter
Aslak forteller at han fortsatt oppdager nye måter infoskjermene kan brukes på, og mener at det fort kan bli flere skjermer rundt omkring på hotellet. Helt konkrete planer har han også, men dem vil han ikke røpe for mye av enda. Det synes vi i Infoskjermen høres veldig spennende ut. Det er utrolig gøy når kundene våre finner nytte i løsningen vår på stadig nye områder!
Hvis du har lyst å teste infoskjermsløsningen vår, kan du starte gratis og uforpliktende konto her.