Infoskjermen på Fargerike Malerboden

- Skjermer har en egen evne til å fange oppmerksomheten vår, konstaterer Morten Hillestad i Fargerike Malerboden og kikker fornøjd bort på en av infoskjermene i butikk-lokalene sine på Stord. Malerboden er en av mange butikker som bruker Infoskjermen til å informere og kommunisere til personal og kunder.
Kampanjer og informasjon
Tre stilige skjermer er strategisk plassert rundt i butikken. Selve skjermene er levert av Assist, Infoskjermens samarbeidspartner for utstyr.
– For oss er infoskjermer en fin måte å vise frem nye produkter på, løfte fram aktuelle kampanjer og ellers komme med forskjellig aktuell info, mener Morten.
Fagkunnskap og engasjement
Fargerike Malerboden på Stord er en familiebedrift med stor kunnskap om og lidenskap for farger og trender innen bygg og interiør. Og den som tar turen innom møter alltid en engasjert og imøtekommende fagperson.
– For oss handler møtet med kunden først og fremst om å hjelpe, løse utfordringer og finne de beste løsningene. Det er vi levende opptatt av, understreker Morten.
Utvidelse og gulvkampanjer på skjerm
Han forteller at det siste året har de satset stort og utvidet gulvavdelingen slik at de nå har det største og beste utvalget i distriktet på gulv.
– Det ble kjørt mye gulv-info og gulvkampanjer på infoskjermene i etterkant av det, innrømmer Morten, som er veldig fornøyd med nysatsingen.
Samarbeid og ansvarsfordeling
Det er hovedsaklig Morten som drifter infoskjermene.
– Vi er gode på å fordele ansvar oss imellom, smiler han, og mener at det er en viktig nøkkel til at det går veldig fint å være en familie på fire som arbeider sammen, i tillegg til to andre ansatte.
– Vi har hver våre ansvarsområder og er eksperter på litt ulike felt, selv om det selvsagt også er viktig for oss å kunne litt om det meste.
Lettvint og kjapt å oppdatere
Når det gjelder å følge opp driften av skjermene, synes ikke Morten at det er et stort ansvar.
– Det er veldig lettvint, sier han og viser til at det går utrolig kjapt og greit å poste noe nytt på skjermene.
– Ellers er det jo mye som oppdateres automatisk, for eksempel henter løsningen til infoskjermen.no siste nytt fra både Facebook- og Instagramprofilen vår, noe som bidrar til at en del av innholdet på skjermene stadig fornyes av seg selv.
Praktisk med værmelding på skjerm
På Fargerike Malerboden er de også godt fornøyde med at det kjøres værmelding på skjermene.
– Været er jo noe vi holder et ekstra øye med i vår bransje, særlig i sommerhalvåret når det skal males ute, sier Morten, og beskriver samtidig hvordan variasjonen gjennom årstidene gjør et arbeidsår variert og spennende. Nå går det mot høst og da dreies snart oppmerksomheten mer mot oppussing inne.
Handle lokalt!
Denne høsten er selvsagt litt ekstra spennende.
– Vår bransje er ikke den som er hardest rammet i pandemien, sier Morten, men det er klart at vi likevel er spent på hvordan ting utvikler seg. Vi har imidlertid erfart at infoskjermen også er et fint redskap til å informere og minne om smittevern.
– For tiden fremover må vi bare håpe at folk vil se verdien i å legge pengene sine igjen i de lokale butikkene og at flere aktivt velger å handle lokalt, avslutter han. Og det er en oppfordring vi i infoskjermen mer enn gjerne slutter oss til!
Prøv Infoskjermen gratis
Har dere også lyst å bruke infoskjermer? Vi tilbyr 30 dagers gratis prøveperiode, så dere kan teste alt Infoskjermen har å by på, og se om løsningen vår passer deres informasjonsbehov. Du kommer lett i gang med testing ved å starte en Infoskjermen-konto her. Lykke til!