Infoskjermen hos Eidesvik havfiske

Gjennom generasjoner er familiebedriften Eidesvik Havfiske på Bømlo bygget opp rundt fiske og oppdrett. Vi fikk gleden av å besøke dem i høst. Da var det fremdeles folksomt i lokalene deres, og koronavirus var noe ingen av oss enda hadde hørt om. Selv om det nå er annerledes dager hos dem som hos alle andre, melder de at det går etter forholdene fint.
I dag er bedriften en stor og moderne hjørnesteinsbedrift her ute i havgapet, med en tydelig forankring i kystkulturen vår. Dette viser igjen i det trivelige og gjennomførte maritime miljøet i bedriftens resepsjon. Og side om side med vakkert kysthåndverk og gamle, ærverdige gjenstander, bidrar nå også en infoskjerm til å formidle litt av det bedriften driver med.
- For oss har infoskjermen vært en veldig fin måte å synliggjøre aktiviteten i bedriften på, både for oss selv og andre. Aina Eidesvik, Eidesvik Havfiske
— Det skjer mye spennende her hos oss for tiden, forteller Aina Eidesvik i Eidesvik Havfiske, og denne skaper rett og slett liv i resepsjonen. Hun viser til infoskjermen som henger på veggen. - Her kan alle besøkende få et umiddelbart inntrykk av hva vi driver med, og vi ansatte stopper gjerne opp, kikker litt og prater om det vi ser. For oss har infoskjermen vært en veldig fin måte å synliggjøre aktiviteten i bedriften på, både for oss selv og andre.
Akkurat nå er det mye oppmerksomhet både internt og eksternt rundt det nye og topp moderne resirkuleringsanlegget for oppdrett av laks fra rogn til settefisk. Her er aller nyeste teknologi er tatt i bruk for å kunne levere et enda bedre produkt.
Når fisken er stor nok, sendes den videre til bedriftens anlegg for matfisk i Ryfylke. Aina forteller at de også har en infoskjerm i fellesrommet der, og mener at bruken av infoskjermen i begge avdelinger har bidratt til en fin utveksling av hverdagsglimt mellom de to anleggene, som geografisk ligger et stykke fra hverandre. - Dette er det mange positive tilbakemeldinger fra de ansatte på, legger hun til.
- Vår erfaring er at infoskjermen er både enkel og gøy å bruke, og det er lett å få det til å se fint ut.Aina Eidesvik, Eidesvik Havfiske
— For oss som skal administrere skjermene fungerer det veldig greit, sier Aina Helen. I tillegg til interne oppslag med bilder og tekst har de også valgt å kjøre nyhetsoppdateringer og værmelding på skjermene. - Vår erfaring er at infoskjermen er både enkel og gøy å bruke, og det er lett å få det til å se fint ut. De få gangene vi har hatt bruk for support, har det gått kjapt og greit å få kontakt og og vi har fått ordnet det vi lurte på! Vi er veldig fornøyde, smiler hun.