English Svenska Dansk Norsk
Blogg infoskjermen.no

Internkommunikasjon - på tvers av landegrenser

Publisert 09.02.2015 av Favo
Internkommunikasjon - på tvers av landegrenser

Bedrifter med kontorer i ulike deler av verden kan ha god hjelp av infoskjermen.no. Zenitel, en internasjonal leverandør av kommunikasjons- og sikkerhetsløsninger, har sine infoskjermer spredd i Norge, Danmark, Finland, Singapore, Kroatia, USA og Karibien.

- Hjelper å gi tilhørighet og til å opptre samlet

Zenitel har avdelinger i mange land og hovedkontor i Norge. Zenitel i Norge har tilsammen over 110 medarbeidere, fordelt på kontorer i Oslo, Horten og Trondheim.

Vi ønsker at alle våre ansatte skal føle tilhørighet til Zenitel og til sine kollegaer i andre land.

- Vi ønsker at alle våre ansatte skal føle tilhørighet til Zenitel og til sine kollegaer i andre land, sier en engasjert kommunikasjonskoordinator Marte Helene Tollefsen. De store avstandene gjør at den interne kommunikasjonen er ekstra viktig for å kunne opptre som en samlet organisasjon. Infoskjermer i kontorenes fellesarealer er ett av hjelpemidlene vi bruker for å oppnå dette, fortsetter hun.

- Globalt og lokalt innhold på skjermene

- Vi har en infoskjerm på hvert lokalkontor, hvor vi viser både lokal informasjon og globale annonseringer fra hovedkontoret. Dette sikrer lokal forankring, samtidig som vi kan spre budskap om verdiene til selskapet og annen viktig informasjon globalt, forteller Tollefsen.

Godt supplement til intranett

Infoskjermene blir brukt til å dele Zenitels verdier og mål, og dette hjelper bedriften til å nå forretningsmessige mål, og til å fungere bra sosialt.

Infoskjermene er en fin måte å spre budskap og informasjon ut til de ansatte på en rask og effektiv måte.

Tollefsen mener infoskjermene utfyller intranett veldig godt. - Selv om alle ansatte har intranettet som startside når de åpner nettleseren sin, kan de enklere ignorere informasjonen der enn på en infoskjerm, sier hun.

- Variasjon og aktualitet er viktig

- En jevn strøm av en blanding av formell og uformell informasjon, at det ser pent ut og at sakene ikke ligger ute for lenge, sørger for oppmerksomhet til skjermene. I tillegg er bilder fra messer og interne sosiale arrangementer alltid en øyeåpner, avslutter hun.



Arkiv over alle blogginnlegg
« Alt å vinne på å teste infoskjermen.no!   ||   Øk oppmerksomheten rundt infoskjermene dine »