Du har en kampanjekode! Registrer prøvekonto nå og spar kr 250!
Hjelpesider for Infoskjermen
FAQ

:ambulance: Er support inkludert?

Ja, support er inkludert i prisen! Send e-post til support@infoskjermen.no så svarer vi så raskt vi kan. De fleste spørsmål kan vi løse via e-post, men vi kan også avtale at vi ringer deg, og eventuelt at vi fjernstyrer og viser deg via Teamviewer.

:briefcase: Hvordan bestiller jeg?

Når du har prøvekonto er det en knapp øverst der det står "Aktivér nå". Klikk på denne, så vil du bli ledet gjennom en veiviser der du velger prisplan og legger inn fakturaopplysninger.

:zzz: Hva skjer hvis internett blir borte?

Infoskjermer som mister internett fortsetter å gå med det innholdet de hadde da skjermen sist hadde kontakt med vår server. Skjermen vil med jevne mellomrom sjekke om det er mulig å koble til igjen, og laster ned oppdatert innhold når nettet er tilbake.

:calendar: Klokke eller dato vises feil på skjermen

Klokka og datoen på skjermen oppdateres fortløpende fra vår server. Hvis klokka og/eller dato er feil anbefaler vi å sjekke om skjermen er online. Hvis skjermen står i en annen tidssone kan du endre tidssone på skjermen under menyvalget "Skjermer" og "Innstillinger" for den skjermen det gjelder.

:straight_ruler: Hvor høy oppløsning har bilder og bakgrunner?

:satellite: Kan jeg velge hvilke oppslag som vises på ulike skjermer?

Hvis du har flere skjermer på kontoen velger du hvilke eller hvilken skjerm du vil vise et oppslag på før du lagrer oppslaget. Du kan også velge hvilke oppslag som skal vises på hvilke skjermer på startsiden.

:cop: Hvorfor står det at jeg har for mange skjermer online?

Systemet teller antall skjermer (nettlesere) som har åpen skjermadresse til vårt system. Hvis du får advarselen uten å ha for mange skjermer er trolig skjermadressen åpen andre steder enn på infoskjermen, f.eks. hos en ansatt. Om du ikke finner årsaken kan du endre skjermadressen under "Skjermer" > "Innstillinger" > "Sikkerhet".

:golf: Hvordan oppdaterer jeg Google Chrome?

Hos de aller fleste vil Chrome oppdateres automatisk. Du kan se hvilken nettleser infoskjermene dine bruker ved å gå inn på "Skjermer" og så "Statusdetaljer". Det viktigste du kan gjøre er å slå av og på infoskjermene av og til, da vil Chrome automatisk oppdatere seg. Her kan du lese mer, og se en video fra Google om oppdatering av Chrome. Hvis du har Samsung-skjerm med set-back-box må du huske å lagre med EWF-manager etter at du har oppdatert.

:newspaper: Kan jeg vise nettsider på infoskjermen?

I utgangspunktet kan du ikke vise nettsider på infoskjermer. Vi har valgt å gjøre det slik pga at de fleste nettsider ikke er beregnet på infoskjermer, og fordi vi har lite kontroll på hvordan det ser ut på infoskjermene hvis en henter nettside-koden direkte. Det beste vil være å hente nyheter fra nettside via RSS. Det er også mulig å vise bilde av nettsiden statisk ved å ta et skjermbilde, og så legge ut som bildeoppslag. En siste mulighet er at du kan legge inn en iframe i et tekstoppslag. Erfaringene med hvordan dette ser ut er blandet, pga at iframen må tilpasses den aktuelle skjermen for at det skal se ok ut.

:ghost: Hvorfor oppdateres ikke skjermen?

Infoskjermer som mister kontakt med vår server fortsetter å gå med det innholdet de hadde da skjermen sist hadde kontakt med vår server. Vanligste årsak når en skjerm ikke oppdateres er at den har mistet kontakt med internett lokalt. Prøv å starte skjermen på nytt, eventuelt sjekk om alt er i orden med nettverkstilkoblingen på skjermen. Du kan se om en skjerm er online i lista over skjermer.

:earth_americas: Hvilke nettlesere kan jeg bruke?

Når du administerer dine skjermer og oppslag skal det være mulig å bruke alle store nettlesere på mobil og pc. Vi støtter ikke XP med Internet Explorer 8, men har støtte fra > IE9.

Vi anbefaler Google Chrome til visning av live skjermer. Etter vår erfaring er denne mest stabil over tid, og er oppdatert på funksjonalitet som egner seg for infoskjermer.

:tv: Hvordan telle skjermer?

Prisplanene angir hvor mange fysiske skjermer du kan bruke løsningen på. Antall skjermer telles ved å telle hvor mange fysiske skjermer som viser innhold fra Infoskjermen samtidig. Hver enkelt fysiske skjerm skal telles, selv om de bruker samme skjermadresse som andre skjermer eller er tilkoblet samme visning gjennom signalsplitter.

TILBAKE TIL HJELPESIDER