Du har en kampanjekode! Registrer prøvekonto nå og spar kr 500!
Blogg infoskjermen.no

Infoskjermen hos tradisjonsrik og kvalitetsbevisst hjørnesteinsbedrift

Publisert 06.10.2020 av Favo
Infoskjermen er 10 år i 2020! Vi feirer med å fortelle historier om kundene våre og oss. Du finner mer på vår jubileumsside.
page.title

På vindusfabrikken Gilje er det høy aktivitet i produksjonslokalene en tilfeldig fredag i august. Arbeid med vinduer i alle faser av produksjonen utføres på de mange arbeidsstasjonene. Og innimellom trerammer og glass, maling og maskiner, kan de ansatte med et raskt blikk opp på en infoskjerm holde seg oppdatert på siste nytt på arbeidsplassen sin.


Brukere av Infoskjermen siden 2011

Jon Harald Tune, Økonomi og HR-sjef i Gilje kan fortelle at de var tidlig ute med å legge om fra informasjon på papir til digital informasjon. - I en stor bedrift som vår, med så mange ansatte, er informasjonsbehovet stort, så dette var en viktig satsing for oss, sier han og viser til at de alt i 2011 skaffet seg 6-8 skjermer og begynte å bruke løsningen fra Infoskjermen.no. I dag har de 10 skjermer, der de fleste er plassert i produksjonslokalene. I tillegg har de en skjerm i resepsjonen, og siste nykommer på skjermfronten er en stilig, stående skjerm som sørger for nødvendig informasjon til de besøkende i det nyoppussede inngangspartiet.

Tradisjonsrik familiebedrift

Hos Gilje trevare går solid, norsk håndverkstradisjon hånd i hånd med framtidsretta og moderne produksjon. Ved oppstarten i 1948 prøvde de fem brødrene Gilje seg en kort tid frem med alt fra tresko til jærstoler. Men det ble snart klart hva det var de skulle satse på, og siden har norskproduserte kvalitetsvinduer og -dører vært spesialiteten og merkevaren fra Gilje. I dag har den familieeide hjørnesteinsbedriften i den vesle bygda Gilja rundt 200 ansatte som produserer 120 000 vinduer i året.

God informasjonsflyt bygger engasjement

Jon Harald forteller om engasjerte ansatte som brenner for håndverket, arbeidet og bedriften. En nøkkel til dette er en åpen organisasjon med god informasjonsflyt, mener han. - Vi tror på at det bidrar til eierskapsfølelse og engasjement for arbeidsplassen. På infoskjermene legger de jevnlig ut intern informasjon om alt fra ordreinngang til hvordan bedriften ligger an i forhold til ulike målsetninger. - Jeg tenker at det er en måte å bygge og forsterke det positive engasjementet vi ser her hos oss, sier han.

HMS og smittevern via infoskjerm

For øvrig brukes infoskjermene i produksjonslokalene også til HMS-informasjon. - Det kjører vi faste oppslag på hele veien, forteller Jon Harald, og legger til at den siste tiden har smittevern vært et selvsagt og viktig tema i oppslagene på skjermene. Han innrømmer at det har vært mye spenning knyttet til pandemien de siste månedene, men understreker at de har klart seg bra. - Det er vi takknemlige for, og vi har hatt et knallhardt fokus på at vi alle skal holde oss friske, sier han.

En stabil og enkel løsning

Jon Harald er den som har hatt hovedansvaret for driften av skjermene hele tiden, og med så lang fartstid har han gjort seg mange erfaringer. - Først og fremst må jeg si at Infoskjermen oppleves som en veldig stabil løsning, sier han. - Det er vår opplevelse gjennom alle disse årene. Videre trekker han frem hvor enkel Infoskjermen.no er å bruke, og forteller at de har hatt minimal bruk for assistanse og support.

Løsningsorientert med fokus på brukerne

-Jeg må også si at jeg har satt pris på hvordan vi har blitt møtt av gjengen bak Infoskjermen når vi ved et par anledninger har spilt inn våre ideer og behov. Det er er utvilsomt en fordel sammenlignet med løsninger fra gigant-selskapene, poengterer han, og roser Infoskjermen for å være løsningsorientert og gå i takt med brukerene sine, noe vi selvsagt synes er veldig stas å høre. - En hyggelig «stripe» på skjermene våre er jo også værmeldingen, kommenterer Jon Harald til slutt. - Særlig når det er sol, legger han smilende til, og skulle med det samme ønske seg flere av soldagene. Vi i Infoskjermen vil gjerne gjøre alt for kundene våre, men akkurat dét kan vi ikke love å få gjort noe med;-)

Infoskjermer til alle målgrupper

En infoskjerm kan tilpasses ulike rom, steder og målgrupper. Det fins mengder av muligheter. Leter også du etter en enkel måte å dele informasjon som er viktig for dere, deres besøkende, kunder, elever eller personalet? Vi tilbyr 30 dagers gratis prøveperiode, så dere får muligheten til å se om løsningen vår passer informasjonsbehovet deres.

Kom raskt i gang ved å opprette infoskjermskonto her. Lykke til!



Arkiv over alle blogginnlegg