Du har en kampanjekode! Registrer prøvekonto nå og spar kr 250!
BLOGG infoskjermen.no

I konkurranse med oppslagstavler

Publisert 16.08.2010 av Favo

Hva skal til for å fange oppmerksomhet på en oppslagstavle i et inngangsparti, pauserom, spiserom eller en butikk? Større lapp? Mer skrikende farge? Og hva gjør du når det virkelig haster eller er viktig? Lapp på inngangsdøra?

Hvor stort blir det neste oppslaget, og i hvilken farge?

Infoskjermer fanger oppmerksomheten

Du kan gjerne beholde oppslagstavla for å ha et sted å henge det du vet at folk vil lete etter (oppslagstavla som oppslagsverk), eller for å ha et sted å henge ting du ikke har samvittighet til å la være å henge opp.

Men løsningen for de viktige oppslagene er infoskjermer. De fanger oppmerksomheten - det vet vi fra reklameskjermer som blinker på flyplassen eller butikkvinduer.

Plassering er viktig

I inngangspartiet passer det å ha oppslag som gir oversikt, f.eks. kalender for dagen. I tillegg kan du bruke sidestolpen til nyheter, værmelding osv.

I kantina e.l. oppholder folk seg lenger. Øyenene vil automatisk trekkes mot skjermen(e) og de vil få med seg hva som står der enten de vil eller ikke. Samme effekten vil du få på et venterom, et sted folk står i kø eller på pauserommet for ansatte. I tillegg til å nå frem med budskapet du har oppnår du å sette dagsorden for samtalen rundt bordet; "Nå er det tid for å levere timelister igjen. Tida går fort..."

Alltid oppdatert

Infoskjermene er alltid oppdatert. Nyheter fra RSS og værmelding fra Yr.no oppdateres fra minutt til minutt. Beskjeder i tekstoppslag kan du legge inn slik at den bare vises i en periode.

Oppdatert = oppmerksomhet. Og motsatt. Når du kombinerer værmelding, nyheter og beskjeder er det alltid noe nytt å se, og dermed er det interessant å følge med.

Enkelt å administrere

Infoskjermer er enklere å administrere enn oppslagstavler; du får tilgang til alle oppslagene enten fra pc-en eller nettleser på telefonen, og slipper å gå til hver tavle for å henge opp og ta ned oppslag. Samtidig er brukergrensesnittet så brukervennlig at du kan gi tilgang til flere ansatte som kan legge inn oppslag.

Men oppslagstavler er billigere?

Det er liten tvil om at Väggis oppslagstavle på IKEA koster mindre enn en infoskjerm. Men du finner neppe en like god og brukervennlig infoskjermløsning som infoskjermen.no billigere. Du trenger bare en skjerm og en nettleser for å vise oppslagene, og du kan bruke rimelig utstyr. 

Ta kontakt med oss på support@infoskjermen.no, eller prøv løsningen uforpliktende i 30 dager!

(Denner artikkelen ble første gang publisert 16. august 2010)



Arkiv over alle blogginnlegg